Ομιλία Παρουσίασης του νεοσύστατου Τμήματος: «ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ», του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών
Πιο συγκεκριμένα:
- Εκπαιδεύει έναν νέο τύπο φιλολόγου, σφαιρικά και διεπιστημονικά καταρτισμένου σε όλα τα αντικείμενα που θα κληθεί να διδάξει∙ που διαθέτει άρτια παιδαγωγικά και διδακτική κατάρτιση∙ που είναι ικανός να καινοτομεί και να διαχειρίζεται την πολύπλευρη εκπαιδευτική καθημερινότητα, μέσα στη σύγχρονη κοινωνική δυναμική.
- Βοηθά τον εκπαιδευτικό της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσηςνα αναπτύξει μια σφαιρική και δυναμική επαγγελματική ταυτότητα.
- Θέτει τις βάσεις για την κατάρτιση εκπαιδευτικών στον σχεδιασμό, τη διδασκαλία και την αξιολόγηση των ανθρωπιστικών μαθημάτων, τη δια βίου εκπαίδευση, τις ψηφιακές τεχνολογίες στην εκπαίδευση, την ειδική αγωγή, τη διαπολιτισμική εκπαίδευση, τους νέους γραμματισμούς, την κατάρτιση στελεχών της Εκπαίδευσης, σε ένα περιβάλλον στέρεης παιδείας, που παρέχει εννοιολογικά εργαλεία, οπτικές και κριτήρια για τη διαμόρφωση του μελλοντικού εκπαιδευτικού.
ΔΗΛΩΣΤΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΕΔΩ
Η Μαρία Φουντοπούλου είναι καθηγήτρια παιδαγωγικής και πρόεδρος του τμήματος Φ.Π.Ψ. της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ. Σπούδασε Κλασσική Φιλολογία στο Τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών ενώ έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στο University Catholique de Louvain-La-Neuve.
Τα επιστημονικό, ερευνητικό και συγγραφικό έργο της Μ. Φουντοπούλου αφορά στο χώρο της μεθοδολογίας της διδασκαλίας της αρχαίας ελληνικής γλώσσας και γραμματείας. Αντιπροσωπευτικές εργασίες και δρα στηριότητές της είναι:
Α) Σε συγγραφικό επίπεδο:
1) Μάθηση και ∆ιδασκαλία, Βασικές αρχές της μάθησης και η διδακτική αξιοποίησή τους στα γλωσσικά μαθήματα, τ. Α ́, ΣυνειρμικήΨυχολογία, Καστανιώτης 2001.
2) Γλωσσική επάρκεια.Θεωρία και Πράξη (συλλογικό έργο), Γρηγόρη 2009. 3) Ομηρικά Έπη (λογισμικό για τη διδασκαλία των Ομηρικών Επών στην Α ́ και Β ́ Γυμνασίου), Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, Αθήνα 2007.
Β)
Σε ερευνητικό επίπεδο:
1) Η γλωσσική επάρκεια των μαθητών της Β ́/βάθμιας Εκπαίδευσης (έρευνα δημοσιευμένη). 2) Στάσεις και απόψεις φιλολόγων για τη διδασκαλία του μαθήματος των αρχαίων ελληνικών από μετάφραση (έρευνα σε εξέλιξη).